Výlet na Bajkal - část první

Všechno to začalo jednou březnovou úterní nocí, šílený ruský taxikář nás dovezl na nádraží v Tomsku a my mohli začít naší 2 denní cestu vlakem směr Bajkal bez jediného hmatatelného plánu. Po pár hodinách strávených ve vlaku se aktivoval tzv. "Ruský teleport" poháněn 40% palivem značky Pjat Ozer (vodka). *PUF* Najednou jsme v Irkutsku. Překvapivě všichni a živí. Vydáváme se na epický pochod vstříc našemu hostelu na druhé straně města, ve vánici a někteří odvážní bez batohů, ale s lodními kufry. Turisti.

Celý den se potulujeme městem s bolehlavem a objevujeme jeho krásy a zákoutí vážně, prošli jsme ho křížem krážem. Během večeře nás 8 vymýšlí sofistikovaný plán století, rozdělíme se na půl. Skupina A pojede dodávkou nejkratší cestou na Bajkal do vesničky Sljuďanka, kde zajistí ubytování i pro skupinu B (má - Kubova skupina), která to vezme mnohem delší cestou okružní vlakem a přijede o den později. V noci sotva spím, protože Vittorio chrápe jako dřevorubec. Tolik sprostých slov v různých jazycích jsem ještě neslyšel, jsem překvapený že se dožil rána.

Moje skupina brzy ráno běží na vlak, jedeme 4 hodiny za startovní bod Krugobajkalské železnice, na stanici si dáváme Brošč. Zpětně si říkám, že jsme byli docela odvážní si dát předtím tenhle nádražní Boršč. Plní nadšení nastupujeme na náš zlatý hřeb dne. Jízda na historické železnici podél pobřeží Bajkalu pověstná úžasnými výhledy! Prvních 30 minut prožíváme extázi, točíme, fotíme a komentujeme vše co vidíme. Pak pomalu zjišťujeme, že výhled zůstává monotónní a s vědomím, že dalších 6 hodin při rychlosti 18 km/h není úniku mlčky pokračujeme naši epickou jízdu. Na teleport nemáme palivo, takže jedinou zábavou nám jsou místní chlapi mlčky žvýkající slunečnicové semínka a jedna opilá babuška, které absolutně nerozumíme. Rozuměli jsme pouze urážce Nika, který podle ní nevypadá ani trošku jako Viking i když je z Finska. V průběhu cesty začínáme chápat proč tenhle vlak jede jenom 4x za týden, cítíme lítost pro místní co tam bydlí a jedou takhle třeba na nákup. Záchranou dne se nám stává ubytování na konci světa, kde si dáváme Banju (ruská verze sauny), chodíme nahatí po terase s jedním chlazeným. Zatím zajímavý výlet.