Poslední dny v Rusku (22 - 29 den)

Moskva, 18/08

Po fantastické večeři je naše ráno super lenivé, i když jsme měli opustit hostel a začít znovu cestovat a vyjet do Petrohradu. Nasnídáme se a sbalíme: místnost jsme proměnili v chaos, protože jsme tak dlouho na cestě a ta nás změnila ve smečku zvířat. Necháváme věci v autě a jdeme na oběd do nedaleké malé italské restaurace. Kuba po obědě utíká do auta, aby ještě stihl pohovor do nové potencionální práce. Dnes to vážně tlačíme, ale lenost je silnější než my. Konečně začneme kolem 15:00, cíl: Velikij Novgorod. Totéž jako vždy: hudba na reproduktorech, cigarety každých 45 minut a kecání o blbostech. Už si ani neuvědomujeme, kolik kilometrů denně musíme ujet, silnice prostě uteče s několika změnami ve výhledu. Večer najdeme na mapě jezero a rozhodneme se tam přes noc stanovat, vypadá to jako pěkné místo a poblíž by měl být dokonce kemp. Už je téměř tma, takže spěcháme, dokud se nedostaneme dovnitř malé vesničky a můj žaludek se začne svírat a dostávám velmi špatný pocit. Něco je špatně. Všichni v autě mlčíme, nikdo z nás nemluví ani slovo a jen se snažíme sledovat navigaci do kempu. Odbočíme však doleva a skončíme uprostřed lesa: silnice pokračuje bez jakéhokoli osvětlení a hlubokými lesy. Poprvé mám strach z místa, kam jdeme. Po několika kilometrech lesa Cris říká, že má špatný pocit, a já a Kuba s tím naprosto souhlasíme. Nikdo z nás to neříkal nahlas, aby neděsil ostatní: okamžitě otáčíme auto a co nejrychleji se vracíme na hlavní silnici. Začala jsem hledat hostel, i když nás ten pocit vůbec neopouští. Zarezervuji místo na jediném levném místě a dostáváme se tam po večeři. Do prdele, je to tu zas: vlezeme do budovy a skončíme v psychiatrické léčebně jako z hororu. Jen to ne. Utíkáme odsud a startujeme auto: dnes večer pojedeme dál. Cris usne po jedné hodině; Kuba a já jsme stále vzhůru a fotíme silnici. Naše bezpečné místo na noc je čerpací stanice 100 km před naším cílem: lezeme do spacáků a upadáme do hlubokého kómatu.

Petrohrad, 19-20/08

Spánek v autě není nejlepší způsob, jak si odpočinout. Vstáváme v 6 hodin ráno a kupujeme si nějakou snídani na benzinové pumpě, zatímco Kuba a Cris se snaží opravit přední světla, která včera začaly mít problémy: perfektní způsob, jak začít den. Vedeme malou diskusi a rozhodujeme se dostat do Petrohradu bez zastavení a odpoledne si vymezit na odpočinek. Čtyři hodiny v autě jsou docela drsné: bojujeme s nutkáním spát, protože jsme všichni unavení, ale nakonec se vzdám a podlehnu spánku. Dostáváme se do Petrohradu ve 12, ale check-in v hostelu bude za jednu hodinu. Zaparkujte auto, jdeme na oběd a nakonec spát. Místo je vážně pěkné, čisté a večer trávíme pracovně v kuchyni. Měli jsme zůstat v bytě našich přátel; ale nechtěli jsme je obtěžovat jeden den před plánovaným příjezdem, a tak nakonec jdeme spát jako miminka.

Po snídani strávíme dopoledne na svých počítačích: všichni máme věci, které jsme odložili během posledních dnů, takže je čas to konečně udělat. Odcházíme po 13:00 a začněte jezdit v provozu tohoto úžasného města, nadšení, že uvidíme celou ohromující architekturu centra. Když se dostaneme na parkoviště pod budovou našich přátel, je ještě brzy, tak si zajdeme na oběd do nejbližší restaurace a vrátíme se k autu. Nakonec přijde dolů náš kamarád Saša, aby nás pozdravil, zatímco Kuba a Cris pomáhají zdravotní sestře snést staršího pána do sanitky. Přeneseme všechny věci do bytu a začneme vyprávět své příběhy Sašovi a Pašovi, zatímco popíjíme a smějeme se až do pozdních hodin. Známe se z Tomsku, kde byli součástí univerzitní organizace zvané Buddy Building Club, vytvořené za účelem výměny studentů, jako jsme my, aby si mohli užít semestr na Sibiři. Nyní, když se přestěhovali do Petrohradu, čekali, až dorazíme s naší starou Ladou a společně si užijeme víkend plný zábavy.

Petrohrad, 21-24/08

Od prvního rána náš kamarád Saša velmi dobře chápe naši úroveň únavy: trvá nám hodiny, než se dostaneme z bytu, abychom navštívili město. Jdeme metrem, abychom navštívili pevnost Petra a Pavla: Už jsem tu byla loni na podzim a doufala jsem, že uvidím město s celou jeho letní září, ale počasí je šedivé a deštivé jako poslední dva týdny. Baví nás však procházka po centru a oběd v typické ruské výdejně poblíž Nevského Prospecktu, hlavní ulice Petrohradu. Po obědě toužíme po zdřímnutí, a tak se vracíme metrem zpět domů: večer bude vyčerpávajícím maratónem pití a procházení městských barů. V pozdních odpoledních hodinách se k nám přidávají další tři lidé a všichni společně večeříme. Atmosféra je veselá a my vypijeme všechny piva a rum v domě. Ve 23 hodin vyrážíme a dosáhneme baru na hlavní ulici. Noc letí s koktejly a cigaretami a v 6 se konečně dostáváme domů taxíkem pod růžovou oblohou. Spíme málo a kocovina nás po několika hodinách velmi zasáhne. Celý den se tráví uvnitř, až do večera, kdy kluci jdou do hospody a znovu pijí. Deštivá neděle je další líný den: odpoledne máme s Kubou dlouhou procházku po ulicích kolem centra a procházíme parkem, kde vidíme spoustu opilých lidí, jak dřepí na zemi. Rusko je v některých aspektech stejné všude. Na večer jsme si pronajali loď pro plavbu po řece, dostali jsme se na místo pod bouří a čekali jsme na Pašu jednu hodinu, ale jakmile dorazí, tak rušíme plavbu a vrátíme se domů. Pondělní ráno je pro každého jiné: Saša musí studovat, Paša chodí do práce a Cris s Kubou si zařizují pojištění auta. Zůstávám v posteli do 16:00 a pak se připojím k ostatním, abychom navštívili část města, kterou jsme ještě neviděli. Chodíme po slavných místech Petrohradu a večeříme v KFC. Zítra začneme znovu cestovat a konečně pojedeme do našeho konečného cíle: do Prahy. Jeden měsíc na silnici je pryč a poslední část naší cesty již začíná. Za pár dní se rozloučíme s Crisem a přivezeme Arkadii do Ostravy, kde zůstane až do dalšího dobrodružství.