Možná to přežijem (8 - 14 den)

Nižnij Tagil, 04/08

Ráno našeho odjezdu, jeden chlápek z budovy, kde spíme píše Kubovi na Instagramu: vypadá to, že jsme středem diskuse ve skupinovém chatu lidí, kteří zde žijí. Když opouštíme parkoviště, dvě místní babušky se baví o hluku, který dělá Arkadia, když jsme se ji snažili nastartovat. Abych byla upřímná, nikdy jsem nečekala, že budu téma týdne společně s naším autem, ale včera v noci vysílali na národní televizi rozhovor, který jsme natočili v Tomsku, takže bych neměla být tak překvapená.

Vydáme se z Jekatěrinburgu, očekáváme setkání s velkými Uralskými horami, velkolepým místem plný parků a jezer a nádhernými výhledy. Jdeme na sever, 150 km od města, kde jsme odpočívali posledních pár dní. Počasí není příliš horké: v autě můžeme konečně dýchat po všech těch dnech dusna. Máme jen pár hodin do další zastávky, ale když se tam dostaneme, jsme úplně zklamaní: samozřejmě další průmyslové město. Obloha je šedá a je plná komínů z továren. Je dokonce super zima. Zastavíme se v obchoďáku na oběd, ale všechny restaurace jsou zavřené. Vzdáváme to a jdeme do KFC, alespoň je něco. Oběd je to rychlý: chceme jen opustit toto místo, mrzneme v našich šortkách a sandálech, ale nakonec jsme se přece jenom táhli tady tak daleko, tak proč si nezajet do města autem? To, co vidíme, je rozporuplné, jako všechno v této zemi: na jedné straně jsou pěkné kostely a budovy, na druhé straně výhled pokrývá obří červená továrna. Na vrcholku hory spatříme kostel, jdeme autem, abychom s autem dostali pár skvělých snímků ... a samozřejmě je brána zavřená. Takové zklamání dnes. Arkadia zůstane před starým dřevěným domem a vylezeme nahoru, abychom viděli tento zasraný kostel: stačí deset minut, vítr nás bičuje a Kuba začne kýchat. Perfektní. Jakmile se vrátíme do auta, stará babuška nás začne špehovat ze dveří jejího domku, když se otočíme, uvidíme, jak volá někoho jiného a přichází mladší dáma, pravděpodobně dcera. Obě se na nás usmívají a povídají si: není na tom nic divného, ​​vypadáme vtipně a upoutáváme pozornost všech v ulicích. V tuto chvíli je již odpoledne a jediná věc, kterou můžeme udělat, je vrátit se zpět do Jekatěrinburgu. Najdeme na cestě hranici mezi Asií a Evropou a na chvíli zastavíme, abychom viděli pomník a udělali fotky - Cris dokonce padá na zem, zatímco se snaží sednout. Na noc jsme se utábořili poblíž jezera a našli jsme si nového přítele: malý pes z nedalekého domu, který se snaží dostat jídlo a podrbání (a samozřejmě úspěšně). Tento den byl trochu zklamání, ale skončil docela dobře.

Čeljabinsk, Turgojak, 05-08/08

Jak jsem vůbec mohla včerejšek nazvat zklamáním? To proto, že jsem nevěděla, co mě dnes čeká. Den opět končí nesprávným způsobem. Hádej, kde jsme? Samozřejmě v garáži jiného mechanika. A to den začal tak dobře!

Ráno je slunečné; pes je opět u nás a my jsme se úplně uvolnění. Když opouštíme vesnici, vydáme se na cestu do Čeljabinska a přečteme si nějakou zvědavost o městě a oblasti: ani to není třeba říkat, je to další průmyslové místo, jedno z největších v Rusku a poblíž je nejvíce znečištěné místo na Zemi, čtyřicetdvakrát radioaktivnější než Černobyl. Tak krásné místo. Nezastavíme se tam, ale obědváme v restauraci ve vesnici, kde má být velmi špatná měděná továrna - sbíráme všechny hrůzy světa, pokud jste si to ještě neuvědomili. Pořád jedeme na jih, napůl zničená silnice se střídá s perfektní hladkou dálnicí. A to je pak tak, když brzdy začnou dělat nějaké problémy. Je odpoledne, jsme na polní cestě uprostřed pustiny: továrna úplně zničila životní prostředí, země je suchá a na ní už nikdy nic nebude růst. Je to vlastně děsivé vidět to všechno. A naše auto má opět jeden z jejích okamžiků. Kuba pokračuje v jízdě pomalu, dokud nedosáhneme nejbližšího mechanika v 18:00. Ten zkontroluje auto a řekne nám, že brzdy prakticky už nevlastníme a že jsme bez oleje. Skvělé zprávy! Abychom dostali nové díly, čekáme na taxi asi půl hodiny a pak se na tom začne pracovat. Kuba se cítí nemocný, bledý jako duch a zvracející: dnes ho zničilo přehřáté auto. Teď jen sedíme a čekáme. Mechanik skončí kolem 22:30, zatímco v televizi sledujeme ruské dramatické telenovely. Konečně znovu vyrážíme na cestu a jdeme do kempu na jezeře Turgoyak, na jedno z nejjasnějších jezer v Rusku, a to je vše. Zastavíme se tam na tři noci, užíváme si horkého počasí NE v autě, plaveme a trestáme láhve vodky obklopení opilým ruským lidem, párty až do rána. Kocovina, horké počasí a hlasití lidé společně jsou ten nejhorší mix v historii, ale během dne se nám podaří vypít ještě pár piv. V sobotu odpoledne, poté, co Kuba jel znovu k mechanikovi, aby vyměnil ještě ruční brzdu a zkontroloval olej - Arkadia sežere zhruba půl litru denně - opouštíme kemp. Jedeme deštěm, cítíme se velmi ospalí a zařazujeme krátké přestávky na čerpacích stanicích. Večer se dostáváme do města Ufa s myšlenkou navštívit město další den: modernost místa nás hodně překvapila. Najít parkování před hostelem nás na několik minut stresuje: vážně jsme dosáhli nejvyšší úrovně únavy, poté, co jsme tři dny odpočívali jako prasata v kempu. Doufejme, že zítra to bude lepší. V tuto chvíli se snažíme užít si všechny plusy a mínusy naší cesty. Jinak by to nebylo skutečné dobrodružství.

Samara, 09-10/08

Dnes opět prší. Má tak být celý týden, ale jelikož zůstáváme v autě, tak jsme s tím v pohodě. Zastavíme se na oběd v pěkné restauraci a zůstáváme tam diskutovat celé hodiny: pravděpodobně jeden z nás odejde dříve, než se očekávalo, takže to musíme probrat. Zbytek odpoledne je jen dálnice, dokud nepřijedeme do Samary, dalšího místa, které je úplným překvapením. Na cestě znovu zažíváme zvláštnosti ruského provozu: dopravní nehody, křičí lidé, kteří si myslí, že troubení nestačí, a úžasná řada aut jedoucích po silnici vpravo i mimo, aby se dostala trošku víc dopředu, toto je Rusko, silnice je silnice. Zarezervujeme hotel a umístíme adresu do map: chceme se tam dostat co nejdříve, náš řidič je už dva dny nemocný a rezervovali jsme saunu na večer. Ale protože pokaždé, když věříme, že to bude snadné, všechno jde opačným směrem: GPS nás vede k neexistující budově a my třikrát projíždíme městem měnící adresy. Konečně míjíme hotel, ale já jsem jediná, kdo ho vidí a Kuba dál jede, i když křičím, že jdeme špatně. Nakonec auto otočí, ale nemůžeme najít vchod do hotelu. Přišel nás zachránit chlap na ulici a konečně jsme uvnitř. Po chvíli odpočinku si objednáme jídlo a zamíříme do sauny. Je to pěkné a majitel nám nabízí místní pivo, Zhigulevskoe (můj život se točí kolem slova Zhiguli už od měsíc, něco je špatně) a zapínáme televizor: ruská živá hudba; Jen abychom otravovali kluky, já a Ania zpíváme písně, které známe, jak v sauně, tak i mimo ni. Smska z restaurace mi sděluje, že jídlo nedostaneme. Já jsem naštvaná, jelikož v sauně neexistuje připojení k internetu, abych mohla objednat jiné. Vracíme se do pokojů: Ania a Cris vaří trochu vody a mají čínskou polívku, já a Kuba jsme dostatečně tvrdohlaví, abychom si objednali další hamburgery z pochybného místa, přestože naše oči jsou téměř zavřené. Sledujeme film a po více než hodině dostaneme naše hovno: nemůžu ani vysvětlit smutek, kterým nás tohle jídlo naplnilo. Jdeme spát trochu hladoví, protože se nám to ani nepodařilo dojíst.

Ráno jdeme na návštěvu města: je slunečný den a jdeme podél břehu řeky Volhy. Cestou potkáváme úžasné sochy, sovětské obrovské památky a starý pivovar Zhigulevskoe. Máme se hezky; jsme uvolněni a v super náladě. Po procházce jdeme na oběd do irské hospody nazvané 'Shamrock' a pak pojedeme směrem k Tolyatti, důvod, proč jsme přišli na jih, místo aby šli rovnou do Kazaně. Tolyatti je město, kde vytvořili naši Ladu a je tam dokonce muzeum 50 let výroby. Bereme naši starou slečnu, abychom se podívali odkud pochází. Dostaneme se do bytu, který jsme si rezervovali, máme lenivý večer nic nedělání. Zítra navštívíme muzeum válečných strojů s největší ponorkou na světě a muzeum Lada. Poté se konečně vydáme do Kazaně.

Druhý týden uplynul velmi podivným způsobem: hodiny strávené v autě začínají splývat a místa, která jsme navštívili, se již jeví jako staré vzpomínky. Jsme téměř v polovině cesty, ale zároveň se zdá, že jsme ji právě začali, a ne že se chystáme dorazit. Budeme pokračovat - kupovat motorový olej pro Arkadii, takže nás možná nakonec vezme domů.